مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 12:252023-08-30اقتصادي

افتتاح و کلنگ زنی 200 پروژه شهری و روستایی به مناسبت هفته دولت


فرماندار تهران از افتتاح و کلنگ زنی بالغ بر 200 پروژه شهری و روستایی به مناسبت هفته دولت خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، احمد قیومی فرماندار تهران در نشست خبری در جمع خبرنگاران به افتتاح پروژه های عمرانی در هفته دولت اشاره و اظهار داشت: در سطح شهر تهران 101 پروژه شهری با اعتبار4 هزار و 285 میلیارد تومان بهره برداری شد؛ همچنین 99 پروژه روستایی نیز با اعتبار 636 میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی شد که 4500 اشتغال زایی مستقیم داشته است.

وی ادامه داد: از ویژگی هایی این تخصیص اعتبارات توجه ویژه به نقاط کمتر توسعه یافته است چرا که شهر تهران در برخی از موضوعات دچار کمبودها یا فقر مطلق بوده و برای روستاهای شهر تهران از منظر زیرساخت ها توسعه ای برایشان در نظر گرفته نشده است.

فرماندار تهران تصریح کرد: طبق قانون روستاهای مستقر در اطراف شهرها اگر به عددی از جمعیت برسند که براساس قانون 3500 نفر باشند می توانند تبدیل به شهر شوند اما در تهران این کار انجام نمی شود چراکه ایجاد شهر در نزدیکی شهر تهران به دلایل مختلف باید کنترل شود اما این باعث اغفال از روستاها نمی شود .

قیومی گفت: روستاها و باغات مستقر در شرق و شمال شرق و در غرب و شمال غرب تهران از جمله مواردی است که نگهداری و توسعه و حفظ آنها باید در اولویت قرار بگیرد؛ در دولت سیزد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح و کلنگ زنی 200 پروژه شهری و روستایی به مناسبت هفته دولت

افتتاح و کلنگ زنی 200 پروژه شهری و روستایی به مناسبت هفته دولت