مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 09:452023-08-27اقتصادي

هم میهن: 19 میلیون حاشیه نشین و دولتی که بزرگترین مالک زمین است


رییس گروه شهرسازی جامعه مهندسین مشاور: ما همزمان با اینکه 19 میلیون حاشیه نشین داریم، 5/2 میلیون واحد خالی هم داریم لذا این یک نگاه صحیح نیست.

- سهراب مشهودی، رییس گروه شهرسازی جامعه مهندسین مشاور در این نشست با تاکید براینکه شهرسازی به معنی تعادل بخشی بین جمعیت با فعالیت ها و سکونت است و به همین دلیل اساس شهرسازی را بر جمعیت گذاشته اند، گفت: یکی از مباحث مؤثر بر جمعیت، آن جمعیتی است که در شهر سکونت نمی کنند که به آن ها حاشیه نشین و ساکنین غیررسمی می گویند.

  حدود 60 سال است که در ایران این نظر حاکم است که اگر ما حاشیه نشین ها را به عنوان شهروند بپذیریم، نوعی تشویق شکل می گیرد و حاشیه نشینی ادامه پیدا می کند لذا تصمیم بر این شد که این اتفاق رخ ندهد.

در پی همین تصمیم، یکسری ناآرامی ها قبل از انقلاب 1357 رخ داد.

در جریان انقلاب نیز بخشی از حاشیه نشین ها اقدام به پایه ریزی انقلاب کردند.

هم اکنون گفته می شود 13 تا 19 میلیون حاشیه نشین داریم یعنی اسکان غیررسمی از 4 تا 5 درصد به 25 تا 30 درصد رسیده و به آن ها می گوییم شما شهروند نیستید.

  او با بیان اینکه جلوگیری از تراکم شهر ها به منظور جلوگیری از افزایش جمعیت، اصلا به یکدیگر ربطی ندارند، افزود: ما همزمان با اینکه 19 میلیون حاشیه نشین داریم، 5/2 میلیون واحد خالی هم داریم لذا این یک نگاه صحیح نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم میهن: 19 میلیون حاشیه نشین و دولتی که بزرگترین مالک زمین است

هم میهن: 19 میلیون حاشیه نشین و دولتی که بزرگترین مالک زمین است