مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 15:152023-09-11پزشكي

توصیه وزارت بهداشت به گروه های پرخطر برای تزریق واکسن آنفلوآنزا


رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شباهت علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا، توصیه کرد گروه های پرخطر از اواسط شهریور به بعد نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

- رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شباهت علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا، توصیه کرد گروه های پرخطر از اواسط شهریور به بعد نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر شهنام عرشی با بیان این مطلب، اظهار داشت: در این فصل و همچنین فصل پاییز نیاز است افرادی که علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارند، حتما از ماسک استفاده کرده و در روزهایی که علائم تب دارند، یک تا سه روز در منزل بمانند و استراحت کنند.

وی با بیان اینکه معمولا در آبان ماه هر سال شاهد اوج پیک آنفلوآنزا در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: افرادی که سن بیشتر از 60 سال و بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، دیابت شدید، کسانی که بیماری های ریوی و یا بیماری هایی دارند که سیستم ایمنی را ضعیف می کند، حتما باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

به گفته رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، بر اساس آخرین دستورالعمل کمیته ملی واکسیناسیون کووید19، افراد بالاتر از 60 سال سن، در صورتی که در یکسال گذشته واکسن کرونا تزریق نکرده اند، یک نوبت یادآور واکسن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه وزارت بهداشت به گروه های پرخطر برای تزریق واکسن آنفلوآنزا

توصیه وزارت بهداشت به گروه های پرخطر برای تزریق واکسن آنفلوآنزا