مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 10:202023-09-09سياسي

شورایاری ها به عنوان سمن های شهری جایگاه قانونی پیدا می کنند


رییس دبیرخانه شورای عالی استان ها گفت: با پیگیری های معاونت امور مجلس دبیرخانه شورای عالی استانها، خوشبختانه با ایجاد یک فصل مستقل مرتبط با مدیریت شهری(شورایاری ها) در برنامه هفتم توسعه توسط کمیسیون تلفیق مجلس موافقت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس، احمد صادقی  رییس دبیرخانه شورای عالی استان ها گفت: با پیگیری های معاونت امور مجلس دبیرخانه شورای عالی استانها، خوشبختانه با ایجاد یک فصل مستقل مرتبط با مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه توسط کمیسیون تلفیق مجلس موافقت بعمل آمد.

   صادقی با بیان اینکه در حال حاضر  4 بند قانونی در این فصل پیش بینی شده است، اظهار داشت: یکی از این بندها مرتبط با رسمیت یافتن حضور معتمدین محلی به عنوان شورایار در کنار شوراهای اسلامی تمامی شهرهای کشور است  که مقرر شد نحوه انتخاب این شورایاران پس از مجوز ایجاد توسط شورای شهر مربوطه، بوسیله شورای عالی استان ها مشخص شود.

مطابق با این بند، ماهیت حقوقی شورایاری ها، در قالب سازمان های مردم نهاد شهری خواهد بود.

    رییس دبیر خانه شورای عالی استان ها  با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه کشور بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه مدیریت شهری و پارلمان محلی است گفت: از جمله مصوبات دیگر کمیسیون تلفیق فعالیت و ارتباط شهرداری های کل کشور در قالب یک تشکل صنفی با عنوان ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورایاری ها به عنوان سمن های شهری جایگاه قانونی پیدا می کنند

شورایاری ها به عنوان سمن های شهری جایگاه قانونی پیدا می کنند