مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 12:502023-08-26بين الملل

نیروهای مسلح نیجر به حال آماده باش درآمدند


در سایه تشدید تهدیدها از سوی اکواس برای دخالت نظامی در نیجر، امروز، رییس ستاد نیروهای مسلح این کشور، دستور آماده باش صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، موسی سالائو پارمو رییس ستاد نیروهای مسلح نیجر، امروز (شنبه، 26 آگوست)، دستور آماده باش نیروهای مسلح این کشور را صادر کرد.

وی طی بیانیه ای که از طریق رادیو منتشر شد، تصریح کرد: از زمان دریافت این پیام، کلیه نیروهای مسلح موظفند در وضعیت آماده باش قرار گیرند .

رییس ستاد نیروهای مسلح نیجر توضیح داد این تصمیم پس از تهدیدهای فزاینده مبنی بر تجاوز به کشور اتخاذ شد و هدف از آن، اجتناب از غافلگیری عمومی و دفع آن و اطمینان از پاسخ مناسب است .

کودتای فرماندهان گروه نظامی موسوم به شورای ملی حفاظت از میهن در نیجر، در 26 جولای (2023) بدون شلیک حتی یک گلوله، رقم خورد و یک روز بعد، فرماندهان نظامی عضو این شورا از طریق تلویزیون رسمی کشور، اعلام کردند که قدرت را به دست گرفته اند.

در جریان این کودتا، رییس جمهور خلع و در مقر ریاست جمهوری تحت بازداشت قرار گرفت، تمام مرزهای کشور بسته شد، پارلمان و دولت منحل و قانون اساسی به دلیل بدتر شدن وضعیت امنیتی و بحران اجتماعی و اقتصادی کشور ، تعلیق شد و  نخست وزیر جدید انتخاب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروهای مسلح نیجر به حال آماده باش درآمدند

نیروهای مسلح نیجر به حال آماده باش درآمدند