مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 11:302023-09-01اقتصادي

از حوزه کار و تعاون چه خبر؟


عناوین مهم ترین خبرهای حوزه اشتغال و تعاون در هفته جاری به کاهش آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری، افزایش صدور ضمانت نامه برای تعاونی ها، اولویت بافندگان فرش دستباف از تسهیلات بانکی و رونمایی از 11 سامانه خدمات هوشمند بخش تعاون اختصاص داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اخبار و رویدادهای هفته جاری به دلیل تقارن با هفته تعاون بیشتر حول محور افتتاح پروژه های تعاونی و رویدادهای حوزه تعاون متمرکز بود.

مهدی مسکنی - معاون امور تعاون وزارت کار - از افزایش 8 برابری مشارکت مردمی در بخش تعاون طی هفت ماه گذشته خبر داد و گفت: در دو سال دولت سیزدهم به اندازه یک دهه تسهیلات در حوزه تعاون پرداخت شده است.

به گفته وی در این مدت بانک توسعه تعاون 70 همت تسهیلات پرداخت کرده و 30 همت نیز توسط 24 بانک به بخش تعاون تسهیلات اختصاص یافته که برای اولین بار در کشور صورت گرفته است.

مسکنی همچنین با اشاره به کاهش زمان ثبت تعاونی از 45 روز به 10 روز، از تشکیل تعداد 973 تعاونی روستا تعاون با اشتغالزایی 17589 نفر در دولت سیزدهم و اعطای تسهیلات به 59 طرح روستا تعاون به مبلغ 156 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 827 نفر خبر داد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون هم از صدور بیش از 500 میلیارد تومان ضمانت نامه برای شرکت های تعاونی خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از حوزه کار و تعاون چه خبر؟

از حوزه کار و تعاون چه خبر؟