مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 22:052023-09-02بين الملل

مسرور بارزانی: برای کنترل وضعیت کرکوک، السودانی فورا مداخله کند


نخست وزیر منطقه کردستان و حزب اتحادیه میهنی از نخست وزیر عراق خواستند که برای کنترل وضعیت کرکوک، فورا وارد عمل شود و به درگیریهای این شهر پایان دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عراق شامگاه امروز شنبه از حملات نیروهای وابسته به حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی به خودروهای متعلق به عربها و ترکمنهای حاضر در شهر کرکوک خبر دادند.

صدها نفر از عربها و ترکمنهای ساکن کرکوک امروز خبر دادند که در اعتراض به بازگشت نیروهای پیشمرگه به این شهر تحصن خواهند کرد و نیروهای وابسته به حزب دموکرات به این افراد حمله کردند و هم اکنون درگیریها در این شهر در جریان است.

مسرور بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان عراق با انتشار بیانیه ای، تأکید کرد: به شدت اقدامات شورشی در شهر کرکوک را که با اصول دموکراسی و همزیستی مسالمت آمیز در تضاد است، محکوم می کنیم.

تلویزیون کردستان-24 به نقل از بارزانی گزارش داد، اربیل از محمد السودانی نخست وزیر عراق می خواهد برای کنترل این وضعیت غیر قابل قبول فورا مداخله کرده و جان شهروندان و تظاهرات کنندگان را حفظ کند؛ لذا تأکید داریم که نباید به افراد غیر مسئول اجازه داده شود وضعیت را پیچیده تر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسرور بارزانی: برای کنترل وضعیت کرکوک، السودانی فورا مداخله کند

مسرور بارزانی: برای کنترل وضعیت کرکوک، السودانی فورا مداخله کند