مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 08:202023-09-18بين الملل

دستاوردهای عملیات «شهید مدنی» در یک نگاه


عملیات «شهید مدنی» آخرین اقدام محوری ایران در سال اول جنگ به شمار می رفت که هدف از آن تثبیت مواضع نیروهای عراقی در غرب کرخه و جلوگیری از پیشروی بیشتر آنها بود.

- عملیات شهید مدنی آخرین اقدام محوری ایران در سال اول جنگ به شمار می رفت که هدف از آن تثبیت مواضع نیروهای عراقی در غرب کرخه و جلوگیری از پیشروی بیشتر آنها بود.

علی رغم مخالفت لشکر16 زرهی با این درخواست، قرارگاه مقدم دستور اکید و لازم الاجرایی را مبنی بر اجرای عملیات در سریعترین زمان ممکن صادر کرد به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عملیات شهید مدنی روز 27 شهریور ماه 1360، به منظور انهدام توان رزمی دشمن در منطقه عمومی سوسنگردو به صورت محدود صورت گرفت.

در این یورش کوتاه مدت، نیروهای ارتش توانستند با همکاری سپاه، ضمن دو کیلومتر پیشروی و جلو بردن مواضع خودی، 50 دستگاه تانک دشمن را منهدم و 1690 تن از نیروهای دشمن را کشته، زخمی و اسیر کنند.

هدف از این عملیات تحقق کامل اهداف از پیش تعیین شده عملیات طراح بوده که محقق نشده بود.

به دلیل آنکه پیشروی عناصر لشکر زرهی ارتش در عملیات طراح ناقص بوده و این نقصان باعث شده بود که قسمتی از جناح جنوبی لشکر 92 زرهی ایران زیر آتش دیده بانی عراق قرار بگیرد، قدرت هرگونه تحرک از این نیرو گرفته شده بود و هر روزه موجبات تلفات سنگینی به نفرات و تجهیزات تیپ3 این لشکر را فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاوردهای عملیات «شهید مدنی» در یک نگاه

دستاوردهای عملیات «شهید مدنی» در یک نگاه