مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 11:552023-08-29بين الملل

تازه ترین اخبار نیجر؛ فرانسه همچنان در گوشه رینگ


بامداد امروز نیز شمار زیادی از حامیان شورای نظامی نیجر، با تظاهرات در نزدیکی پایگاه نظامی هوایی فرانسه، بر ضرورت اخراج سفیر و سربازان این کشور از نیجر پافشاری کردند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازالجزیره، آن ها با شعار ارتش فرانسه در نیجر را نمی خواهیم، بگذارید بروند خواستار خروج نیروهای خارجی از کشورشان شدند.

قطع آب و برق سفارت فرانسه در نیامی این در حالی است که از روز گذشته در پی پایان مهلت 48 ساعته شورای نظامی نیجر به سفیر و کارکنان فرانسه برای ترک بدون قید و شرط نیامی، برق و آب سفارت فرانسه و پایگاه نظامی آن را قطع کرد و تأمین هرگونه غذا و کالا برای سفارت فرانسه را ممنوع کرد.

خبرگزاری آناتولی نیز روز گذشته به نقل از منابع محلی اعلام کرد شورای نظامی نیجر همچنین آب و برق کنسولگری فرانسه در شهر زیندر را نیز قطع کرده است.

  اله عیسی حسومی بورییما رییس کمیته ملی حمایت از شورای ملی حفاظت از میهن از همه طرف ها  خواست که تأمین هرگونه مواد غذایی، آب و برق به پایگاه های فرانسوی در نیجر را به حالت تعلیق درآورند.

ابرو آمادو از اعضای ارشد شورای نظامی نیجر نیز تصریح کرد: ما به آن ها گفتیم: کشور ما را ترک کنید، بروید، نیجر را ترک کنید.

مردم نیجر سفیر فرانسه و نیروهای فرانسوی را مجبور به ترک کشورشان خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تازه ترین اخبار نیجر؛ فرانسه همچنان در گوشه رینگ

تازه ترین اخبار نیجر؛ فرانسه همچنان در گوشه رینگ