مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 12:402023-09-05سياسي

بایدها و نبایدهای دیپلماسی سایبری


پژوهشگر دیپلماسی سایبر از آزمایشگاه داده و حکمرانی گفت: حضور ایران در هریک از مجامع و سازمان های منطقه ای و جهانی یکی از ابزارهای دیپلماسی سایبر کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رویداد مجمع حکمرانی اینترنت (IGF)؛ نمایشی بی حاصل یا بستری فرصت آفرین با حضور جمعی از مسئولان، کارشناسان و پژوهشگران حوزه دیپلماسی سایبر در دو پنل و توسط آزمایشگاه داده و حکمرانی و با مشارکت جمعی از اندیشکده های کشور برگزار شد.

در ابتدای پنل اول، احسان امینی به عنوان دبیر رویداد و مدیر پنل با اشاره به دیپلماسی سایبر به بیان اهمیت این موضوع در اسناد بالادستی کشور پرداخت و گفت: استفاده از ابزارها و ذهنیت دیپلماتیک در راستای ارتقای حکمرانی فضای مجازی کشورها دیپلماسی سایبر است.

همانگونه که فضای مجازی همه عرصه های زندگی بشری را تحت تأثیر خود قرار داده است، روابط بین الملل نیز یکی از مهم ترین زمینه های تحول یافته است.

کشورهای مختلف به بکارگیری راهبردهای دیپلماسی سایبر روی آورده و آن را هم در وجه سلبی و کنترل تهدیدات فضای مجازی و هم در وجه ایجابی و توسعه و صادرات خدمات و محتوای فضای مجازی خود استفاده می کنند.

کشور ایران نیز با توجه به موقعیت خاص خود مانند درگیری با مسائلی همچون تحریم ها یا چالش تعامل با غول های فناوری و یا نگاه تمدنی کشور در صادرات خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای دیپلماسی سایبری

بایدها و نبایدهای دیپلماسی سایبری