مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 12:352023-09-18فرهنگي

به بهانه حضور مازیار لرستانی پس از 20 سال در تئاتر


بیش از 20 سال از آخرین حضور مازیار لرستانی در تئاتر می گذرد و حالا او قصد دارد بعد از این همه دوری، یکی از مشهورترین آثار ادبیات نمایشی جهان را روی صحنه بیاورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چندی پیش حضور حمید جبلی به عنوان نویسنده نمایشنامه سوسمار مورد توجه قرار گرفت چراکه او نیز بعد از 20 سال حضوری دوباره در تئاتر رقم زد و حالا مازیار لرستانی دیگر هنرمندی است که پس از وقفه ای طولانی دست به کار اجرای نمایشی تازه شده است.

مازیار لرستانی هرچند نزد بیشتر مردم به عنوان بازیگر شناخته می شود ولی کارنامه ای نسبتا پر و پیمان در زمینه کارگردانی هم دارد؛ منتها کارگردانی او بیشتر در زمینه تئاتر است.

او نیز جزو دانش آموختگان رشته نمایش از دانشکده هنرهای زیباست و در گرایش کارگردانی از این دانشکده مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده اما بعد از آن در زمینه فیلمنامه نویسی نیز در باغ فردوس آموزش دیده و مدرک کارشناسی ارشد خود را از این موسسه گرفته است.

لرستانی اما در کنار تحصیل، از همان سال های آغازین جوانی خود، به فعالیت عملی هم روی آورده و نتیجه آن کارگردانی چندین نمایش است که برخی از آنها متون مشهور ادبیات نمایشی ایران و برخی هم نمایشنامه های مهم جهانی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به بهانه حضور مازیار لرستانی پس از 20 سال در تئاتر

به بهانه حضور مازیار لرستانی پس از 20 سال در تئاتر