مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 08:202023-08-26اقتصادي

انقلاب پایدار آبی با سازه های آبخیزداری در خراسان جنوبی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با ایجاد سازه های آبخیزداری در استان شاهد انقلاب پایدار آبی در این خطه زخم خورده از قهر 22 ساله طبیعت هستیم و خواهیم بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با رسانه ها از ایجاد 200 سازه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر هزار و 380 میلیارد ریال و بهره مندی 187 روستا و 250 منبع آبی در استان طی دوسال دولت سیزدهم خبر داد.

وی به اجرای پروژه های آبخیزداری توسط قرارگاه امام حسن (ع) با اعتبار 26 هزار میلیارد ریال در یک میلیون 700 هزار هکتار طی 3 سال اشاره کرد و گفت: پروژه های آبخیزداری از محل اقدام ملی محرومیت زدایی  سال 1400 با اعتبار  800 میلیارد ریال برای اولین بار در خراسان جنوبی عملیاتی شد.

وی با اشاره به اجرای 13 هزار و 650 هکتار عملیات مقابله با بیابان زایی با اعتبار 338 هزار میلیون ریال و بهره مندی 37 روستا و 5 شهر با جمعیت 95 هزار نفر ادامه داد: طی دو سال دولت سیزدهم حدود 2 میلیون اصله نهال برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در خراسان جنوبی تولید شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اضافه کرد: نهالستان های فعال خراسان جنوبی نیز طی این مدت از 3 به 22  نهالستان افزایش یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقلاب پایدار آبی با سازه های آبخیزداری در خراسان جنوبی

انقلاب پایدار آبی با سازه های آبخیزداری در خراسان جنوبی