مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 12:002023-09-18پزشكي

واکسیناسیون 98 درصد نوزادان کردستانی


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به صورت میانگین نزدیک به 98 درصد نوزادان زیر یکسال کردستانی واکسن های(ب.

ث.

ژ، پنتاوالان، - ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به صورت میانگین نزدیک به 98 درصد نوزادان زیر یکسال کردستانی واکسن های(ب.

ث.

ژ، پنتاوالان، فلج اطفال و سرخک، سرخجه و اوریون) را دریافت کرده اند.

فرزام بیدارپور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: واکسیناسیون بخشی از مراقبت های پزشکی کودکان است که با هدف پیشگیری از شیوع و بروز تعدادی از بیماری های جدی، از بدو تولد نوزاد شروع و تا پایان دوران کودکی ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه، برای پیشگیری از برخی بیماری ها، واکسن هایی وجود دارد که از بدو تولد نوزاد شروع و تا سال های بعدی زندگی او ادامه دارد، تصریح کرد: بعد از تولد و قبل از مرخص شدن از بیمارستان، واکسن های ب ث ژ (BCG)، خوراکی فلج اطفال (OPV) و تزریقی هپاتیت B(نوبت صفر)، دو ماهگی واکسن های پنج گانه شامل (دیفتری، کزاز و سیاه سرفه، هپاتیت و هموفیلوس انفلوانزا تیپ ب)خوراکی فلج اطفال، چهار ماهگی واکسن های پنج گانه تزریقی و خوراکی فلج اطفال و فلج تزریقی است و همچنین در سن شش ماهگی واکسن های پنج گانه تزریقی خوراکی فلج اطفال و تزریق فلج اطفال است، دوازده ماهگی واکسن های تزریقی سرخک، سرخچه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون 98 درصد نوزادان کردستانی

واکسیناسیون 98 درصد نوزادان کردستانی