مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 08:552023-09-18بين الملل

تایوان خواستار توقف فعالیت جنگنده های چین در اطراف خود شد


پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر افزایش فعالیت های نظامی چین در نزدیکی جزیره تایوان، وزارت دفاع این جزیره امروز (دوشنبه) ضمن آنکه از چین خواست تا «اقدامات مخرب و یک جانبه» را متوقف کند، - پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر افزایش فعالیت های نظامی چین در نزدیکی جزیره تایوان، وزارت دفاع این جزیره امروز (دوشنبه) ضمن آنکه از چین خواست تا اقدامات مخرب و یک جانبه را متوقف کند، هشدار داد که چنین رفتاری می تواند باعث افزایش تنش ها شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین، جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می داند و در سال های اخیر رزمایش های متعددی را در اطراف این جزیره برگزار کرده است.

وزارت دفاع تایوان با اشاره به افزایش حضور هواپیماهای نظامی چینی در نزدیکی این جزیره، اعلام کرد که از روز یکشنبه 103 هواپیمای نظامی چینی را شناسایی کرده است.

نقشه فعالیت های چین طی 24 ساعت گذشته، جت های جنگنده ای را نشان می دهد که از خط میانی تنگه تایوان (مرز و منطقه حائل غیررسمی بین چین و تایوان) عبور کرده اند.

سایر هواپیماها از طریق کانال باشی که جزیره تایوان را از فیلیپین جدا می کند، به سمت جنوب تایوان پرواز کردند.

وزارت دفاع تایوان همچنین در بیانیه ای مدعی شد: فعالیت های چین طی یک روز گذشته چالش های جدی را برای امنیت منطقه و تنگه تایوان ایجاد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایوان خواستار توقف فعالیت جنگنده های چین در اطراف خود شد

تایوان خواستار توقف فعالیت جنگنده های چین در اطراف خود شد