مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 12:402023-08-29اقتصادي

توسعه فاز 11 پارس جنوبی نماد اقتدار ایران در اقتصاد است


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به توسعه فاز 11 پارس جنوبی گفت: توسعه این فاز توسط متخصصان داخلی پس از 20 سال کشمکش نماد اقتدار ایران در اقتصاد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، محسن خجسته مهر شامگاه دوشنبه (ششم شهریورماه) در استودیو خبر ساعت 21 صداوسیما با گرامیداشت هفته دولت و تبریک آغاز تولید گاز از فاز 11 پارس جنوبی افزود: مأموریت اصلی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران با آغاز به کار دولت سیزدهم اجرای طرح های راهبردی و مهم در زمینه توسعه و تولید حداکثری از میدان های مشترک نفتی و گازی بوده است.

وی ادامه داد: مهم ترین طرح توسعه از میدان های گازی مربوط به پارس جنوبی بود؛ میدان مشترک پارس جنوبی بزرگ ترین میدان گازی جهان است که 50 درصد ذخایر گاز ایران در این میدان قرار دارد و 70 درصد تولید گاز کشور از این میدان است.

معاون وزیر نفت با تأکید بر اینکه طبیعی و ضروری است که در اجرای طرح های راهبردی صنعت نفت، توسعه و تولید حداکثری از میدان پارس جنوبی مرکز توجه قرار گیرد، گفت: فاز 11 پارس جنوبی چند ویژگی دارد.

خجسته مهر با تشریح این ویژگی ها بیان کرد: فاز 11 پارس جنوبی در نقطه صفر مرزی با همسایه است و از نظر مخزنی از چهار لایه بهره ده امکان تولید گاز را دارد، بنابراین باید در اولین زمان ممکن تولید از این فاز را آغاز می کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه فاز 11 پارس جنوبی نماد اقتدار ایران در اقتصاد است

توسعه فاز 11 پارس جنوبی نماد اقتدار ایران در اقتصاد است