مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 10:452023-08-29اقتصادي

فعالیت 20 کارگاه مرمتی میراث فرهنگی در کرمان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: 20 کارگاه مرمتی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان فعال شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فریدون فعالی با اشاره به فعالیت 20 کارگاه مرمتی میراث فرهنگی در کرمان، گفت: کارگاه های مذکور از محل اعتبارات استانی و در شهرستان های کرمان، بردسیر، سیرجان، کوهبنان، بافت و ارزوییه، راور، زرند، و شهربابک ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد 15 کارگاه مرمتی نیز از محل اعتبارات ملی تا چند روز آینده در استان کرمان فعالت خود را آغاز می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: تمام پروژه ها بر اساس طرح های مرمتی مصوب، با نظارت کارشناسان فنی اداره کل میراث فرهنگی و توسط مجریان و پیمانکاران مجرب در حال اجرا است.

وی افزود: با توجه به اینکه مرمت آثار تاریخی از طریق اعتبارات دولتی انجام می شود، اما تلاش داریم از محل اعتبارات مسئولیت های اجتماعی شرکت های معدنی و صنعتی نیز در این زمینه استفاده شود.

فعالی خاطرنشان کرد: استان کرمان دارای هشت اثر ثبت جهانی، بیش از 800 اثر ملی و هفت هزار اثر شناخته شده بوده که برای مرمت و بازسازی آنها نیاز به اعتبار کافی است که می طلبد دستگاه های مرتبط و شرکت های صنعتی و معدنی در این زمینه با این اداره کل همکاری داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 20 کارگاه مرمتی میراث فرهنگی در کرمان

فعالیت 20 کارگاه مرمتی میراث فرهنگی در کرمان