مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 15:352023-08-31اجتماعي

تصفیه فاضلاب رودخانه قره سو، تبدیل تهدید به فرصت است


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه وضعیت رودخانه قره سو را به عنوان معضل اصلی شهر کرمانشاه بیان کرد و گفت: بحث فاضلاب در دنیا به یک فرصت تبدیل شده چون تصفیه و بازچرخانی می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروزه؛ دنیا و ملت ها پذیرفته اند که بقای آن در گرو حفظ محیط زیست است و به عنوان حقوق عامه همه در رابطه با محیط زیست مسؤول هستیم.

وی با بیان اینکه مساحتی بیش از 250 هزار هکتار از عرصه های طبیعی و بکر استان تحت حفاظت محیط زست است، گفت: در استان کرمانشاه 10 منطقه طبیعی و 5 منطقه حفاظت شده، سه منطقه به عنوان پناهگاه حیات وحش و دو اثر طبیعی ملی؛ شبانه روز توسط محیط بانان حفظ و حراست می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اضافه کرد: براساس سرانه جهانی تمامی کشورها موظف هستند 10 درصد از عرصه های طبیعی را به عنوان مناطق تحت مدیریت داشته باشند که در استان کرمانشاه این سرانه 9.

8 درصد است که چند منطقه ای هم در آینده اضافه خواهد شد تا به 11.

2 درصد برسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 48 گونه پستاندار، 186 گونه پرنده، 34 گونه دوزیست و خزنده، 33 گونه از انواع ماهیان در استان شناسایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصفیه فاضلاب رودخانه قره سو، تبدیل تهدید به فرصت است

تصفیه فاضلاب رودخانه قره سو، تبدیل تهدید به فرصت است