مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 12:352023-09-09پزشكي

تقویت دیپلماسی علمی در جشنواره رازی 1402 با کمک محققان ایرانی


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در راستای اهداف توسعه و تقویت دیپلماسی علمی محققان ایرانی خارج از کشور که به مشکلات داخلی توجه داشته اند، - در جشنواره رازی مورد توجه قرار می گیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی با بیان این مطلب، تقویت دیپلماسی علمی را یکی از تفاوت های این دوره نسبت به ادوار گذشته جشنواره رازی دانست و عنوان کرد: تاکنون تمام ظرفیت جشنواره رازی بر تقدیر از محققان پرتوان و کوشا که در داخل کشور باعث رشد تولیدات علمی شده اند به کار گرفته شده است.

وی افزود: در راستای اهداف توسعه و تقویت دیپلماسی علمی محققان ایرانی خارج از کشور که به مشکلات داخلی توجه داشته و در زمینه اولویت های پژوهشی کشور فعالیت کنند نیز توجه خواهد شد و در صورت تایید اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره این بخش اضافه خواهد شد.

پناهی دیپلماسی علمی را عاملی برای دستیابی به مرجعیت دانست و اظهار داشت: تولید علم کشور از محل ارتباطات علمی بین المللی در حدود 30 درصد است بدیهی است که این عدد باید افزایش یابد.

وی گفت: با توجه به اینکه دیپلماسی یعنی گفتگوی علمی گروه ها با یکدیگر برای اینکه دیپلماسی بین المللی محقق شود باید اقدامات از گروه های آموزشی درون دانشگاه ها شروع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت دیپلماسی علمی در جشنواره رازی 1402 با کمک محققان ایرانی

تقویت دیپلماسی علمی در جشنواره رازی 1402 با کمک محققان ایرانی