مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 13:152023-09-18اقتصادي

برداشت 220 هزار تن خرما از نخلستان های جنوب کرمان/ سهم ارقام تجاری 65 هزار تن


رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برداشت 220 هزار تن محصول خرما از نخلستان های منطقه خبر داد که سال گذشته سهم تجاری آن 65 هزار تن بوده است.

  - ایسنا/کرمان رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برداشت 220 هزار تن محصول خرما از نخلستان های منطقه خبر داد که سال گذشته سهم تجاری آن 65 هزار تن بوده است.

  دکتر احمد احمدپور در گفت و گو با ایسنا با تشریح سطح زیرکشت نخلستان های جنوب کرمان و همچنین نخل های بارور گفت: جنوب کرمان با هشت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب و جازموریان با سطح زیرکشت 31 هزار نخل بارور و تولید بیش 220 هزار تن، محصول مقام دوم تولید و سوم سطح زیر کشت را در کشور به خود اختصاص داده که تولید این محصول علاوه بر تحول اقتصاد داخلی، ارزآوری هم دارد.

وی زمان برداشت محصول رُطب و خرما را از نیمه دوم خردادماه با ارقام زودرس اعلام کرد که در نیمه اول مردادماه با ارقام تجاری کلوته، مضافتی و مرداسنگ و با ارقام دیررس هلیله ای همراه است، افزود: برداشت محصول خرما در جنوب کرمان تا اوایل مهرماه ادامه دارد.

احمدپور بیشترین سطح زیرکشت خرما در منطقه جنوب کرمان را متعلق به رقم مضافتی اعلام کرد و گفت: تولید کلوته بعد از رقم مضافتی قرار دارد که به نوبه خود بی نظیر است و میزان تولید و سطح کشت آن فرصت من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 220 هزار تن خرما از نخلستان های جنوب کرمان/ سهم ارقام تجاری 65 هزار تن

برداشت 220 هزار تن خرما از نخلستان های جنوب کرمان/ سهم ارقام تجاری 65 هزار تن