مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 شهریور 1402 ساعت 09:452023-09-07بين الملل

« تک تیرانداز ماه »؛ فضاپیمای ماه نشین ژاپن با موشک بومی به فضا پرتاب شد


این کاوشگر که به آن لقب «تک تیرانداز ماه» نیز داده شده، قرار است ظرف چهار تا شش ماه آینده، با استفاده از یک فناوری نوین از فاصله 100 متری با دقت بسیار بالا بر سطح ماه بنشیند.

- این کاوشگر که به آن لقب تک تیرانداز ماه نیز داده شده، قرار است ظرف چهار تا شش ماه آینده، با استفاده از یک فناوری نوین از فاصله 100 متری با دقت بسیار بالا بر سطح ماه بنشیند.

مراحل پرتاب موشک ژاپنی حامل کاوشگر هوشمند این کشور که ماموریتی دوگانه به آن محول شده است، به صورت زنده توسط 35 هزار نفر از کانال یوتیوب جاکسا دنبال شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران به نقل از یورو نیوز؛ ژاپن سرانجام روز پنج شنبه فضاپیمای اکتشافی خود را برای انجام تحقیقات بر سطح ماه، با یک موشک بومی به فضا پرتاب کرد.

پرتاب این یک کاوشگر هوشمند که ابتدا قرار بود پایان ماه اوت انجالم شود، پیش تر سه بار به دلیل شرایط نامساعد جوی به تعویق افتاده بود.

مسئولان فضایی ژاپن تصاویر ویدویویی مربوط به مراحل پرتاب ماه پیمای این کشور را به صورت زنده از پلتفرم اشتراک گذاری محتوی تصویری یوتیوب پخش کردند.

تلاش تازه برای فرود آوردن یک کاوشگر تحقیقاتی روی ماه، در واقع موفقیتی بزرگ برای ژاپن و آژانس کاوش های هوافضای این کشور موسوم به جاکسا است که پیش تر، از سال گذشته تاکنون یک سری ناکامی ها را در زمینه آزمایش های ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

« تک تیرانداز ماه »؛ فضاپیمای ماه نشین ژاپن با موشک بومی به فضا پرتاب شد

« تک تیرانداز ماه »؛ فضاپیمای ماه نشین ژاپن با موشک بومی به فضا پرتاب شد