مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 10:052023-09-11سياسي

تکمیل فاز اول پایگاه فضایی چابهار تا پایان 1403


این سازمان در میانه فاز اول پروژه طراحی و ساخت پایگاه فضایی چابهار است که این فاز تا پایان سال 1403 برای پرتاب مدار پایین آماده می شود.

- سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: این سازمان در میانه فاز اول پروژه طراحی و ساخت پایگاه فضایی چابهار است که این فاز تا پایان سال 1403 برای پرتاب مدار پایین آماده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی ایران در برنامه ایران امروز صدا و سیما، پایگاه فضایی چابهار را یکی از پروژه های کلان سازمان فضایی عنوان کرد و گفت: با توجه به دغدغه های رییس جمهور در حوزه فضایی، اعتبارات این پروژه تأمین شده است.

در جلسه اول شورای عالی فضایی نیز که در سال 1400 و بعد از 11 سال برگزار شد، یکی از دستورات رییس جمهور، اجرای فرآیند طراحی و ساخت پایگاه ملی پرتاب چابهار بود.

وی با تاکید بر تأمین اعتبارات پروژه طراحی و ساخت پایگاه فضایی چابهار افزود: پایگاه ملی فضایی چابهار دارای 3 فاز است که سازمان فضایی در نیمه فاز اول آن قرار دارد و امیدواریم در نیمه اول سال 1403 و در ابتدای سال 1404 این پایگاه، قابلیت پرتاب ماهواره خورشید آهنگ توسط پرتاب گرهای تاکتیکی سوخت جامد را پیدا کند.

دلیریان، فاز اول پروژه پایگاه فضایی را پرتاب مدار پایین ذکر کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در برنامه 10 ساله فضایی این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل فاز اول پایگاه فضایی چابهار تا پایان 1403

تکمیل فاز اول پایگاه فضایی چابهار تا پایان 1403