مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 09:102023-09-10پزشكي

رژه آلرژی ها با شروع فصل سرما


شایع ترین علت بروز و تشدید علائم آسم و آلرژی در افراد، سرماخوردگی است.

از این رو بین سنین 5 تا 17 سالگی که افراد در سن تحصیل و محیط های شلوغ آموزشی هستند، - ایسنا/البرز یک فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: شایع ترین علت بروز و تشدید علائم آسم و آلرژی در افراد، سرماخوردگی است.

از این رو بین سنین 5 تا 17 سالگی که افراد در سن تحصیل و محیط های شلوغ آموزشی هستند، به علت ابتلا به ویروس های تنفسی بیشتر دچار علائم آسم و آلرژی می شوند.

دکتر مرضیه توکل درگفت و گو با ایسنا، درباره ابتلا به آلرژی و آسم افزود: آلرژی واکنش بدن به مواد اطراف ما مثل بعضی از داروها، غذاها، گرده های گیاهان و حشرات است که به طور معمول برای همه ایجاد آلرژی و بیماری نمی کند.

این مواد در بدن بعضی از افراد حساس باعث تولید آنتی بادی شده و با تماس مجدد با این عوامل آلرژی زا، تظاهرات آلرژی در فرد بروز می کند.

این واکنش ها می تواند به صورت آلرژی های پوستی مانند اگزما و کهیر، درگیری ریه به صورت سرفه، خس خس یا تنگی نفس، واکنش چشمی مانند آبریزش، قرمزی و خارش چشم ها و یا به صورت گرفتگی بینی، آبریزش بینی و عطسه در فرد ظاهر شود.

وی ادامه داد: افرادی هم هستند که در آنها در نتیجه یک واکنش شدید آلرژیک همه سیستم های بدنشان و یا حداقل دو سیستم درگیر آلرژی می شود که در علم پزشکی با نام آنافلاکسی ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژه آلرژی ها با شروع فصل سرما

رژه آلرژی ها با شروع فصل سرما