مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 13:152023-09-11بين الملل

سناریوی 11 سپتامبر؛ آغاز دوران جنگ و ویرانی


سناریوی 11 سپتامبر آمریکا برای اشغال عراق و افغانستان و موانع پیش روی آمریکا برای عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو از محورهای مورد توجه روزنامه های مطرح جهان عرب است.

- گروه بین الملل : در سالگرد حوادث 11 سپتامبر سال 2001 و تخریب برج های تجارت جهانی در آمریکا، تحلیلگران بار دیگر به اهداف واشنگتن برای ترتیب دادن این سناریو با هدف اشغال عراق و افغانستان و در نهایت به دست گرفتن کنترل کل منطقه اشاره می کنند.

روزنامه المراقب العراقی به مناسبت سالگرد حوادث 11 سپتامبر نوشت: انفجار برج های تجارت جهانی معروف به 11 سپتامبر در آمریکا و لشکرکشی این کشور به عراق یکی از مهم ترین بهانه های واشنگتن برای به دست گرفتن کنترل خاورمیانه بود.

بعد از حوادث 11 سپتامبر، آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم یک جنگ گسترده به راه انداخت که به دنبال آن حمله به عراق به بهانه پیدا کردن سلاح های ممنوعه صورت گرفت و یک دوره جدید از تخریب و نابودی و جنایات ضدبشری در عراق آغاز شد.

تحلیلگران معتقدند که ارتباط دادن حوادث 11 سپتامبر با عراق تنها بهانه ای برای اشغال این کشور و سلطه بر تمام منطقه بود چرا که همگان از رابطه خوب صدام با آمریکایی ها خبر داشتند اما واشنگتن باید یک بهانه برای توجیه لشکرکشی به عراق جور می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناریوی 11 سپتامبر؛ آغاز دوران جنگ و ویرانی

سناریوی 11 سپتامبر؛ آغاز دوران جنگ و ویرانی