مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 11:102023-09-20پزشكي

شروع کاشت تراشه مغزی برای بیماران فلج


شرکت نیورالینک متعلق به ایلان ماسک آزمایش انسانی کاشت تراشه مغز برای بیماران فلج را آغاز می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، استارت آپ نیورالینک روز سه شنبه اعلام کرد که تأییدیه هیئت بازبینی مستقل جهت شروع اولین آزمایش انسانی ایمپلنت مغزی برای بیماران فلج را دریافت کرده است.

این شرکت گفت آن هایی که به دلیل آسیب نخاعی گردن یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک فلج هستند، ممکن است واجد شرایط این مطالعه باشند، اما مشخص نکرد که چه تعداد شرکت کننده در این کارآزمایی که تکمیل آن حدود 6 سال طول می کشد ثبت نام می شوند.

نیورالینک اعلام کرد این مطالعه از یک ربات برای قرار دادن ایمپلنت رابط مغز و کامپیوتر  در ناحیه ای از مغز که حرکت را کنترل می کند استفاده خواهد کرد و افزود که هدف اولیه آن این است که افراد را قادر سازد با استفاده از افکار خود به تنهایی مکان نما یا صفحه کلید کامپیوتر را کنترل کنند.

این شرکت قبلا امیدوار بود برای کاشت دستگاه خود روی 10 بیمار تاییدیه دریافت کند اما اکنون در حال مذاکره با تعداد کمتری از بیماران است.

به گفته کارمندان فعلی و سابق آن، سازمان غذا و دارو آمریکا پس از اینکه نگرانی های ایمنی مطرح شد تعداد بیماران را کم کرده اما مشخص نیست که در نهایت چند بیمار را تایید کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع کاشت تراشه مغزی برای بیماران فلج

شروع کاشت تراشه مغزی برای بیماران فلج