مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 13:002023-09-10اقتصادي

حل مشکل رسوب کالا در بنادر هرمزگان در دستور کار دولت


معاون اول رییس جمهور در سفر به هرمزگان و بازدید از بنادر مهم کشور خواستار تسریع در حل مشکل رسوب کالا در بنادر شهید رجایی و شهید باهنر شد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها، رضا زرگر: شکل گیری موجودی کالاهای وارداتی در بنادر و گمرکات، با توجه به ماهیت فرآیندهای واردات امری طبیعی است.

اما افزایش غیرمنطقی انباشت کالا در مبادی ورودی می تواند به اختلال در زنجیره تأمین کالاهای وارداتی و صادراتی منجر شود.

عوامل کلان تأثیرگذار بر رسوب کالا کمبود ارز جهت تأمین ارز تخصیص یافته به واردات کالا و به هنگام نبودن تخصیص در برخی از موارد، تغییرات و بی ثباتی در سیاست های تجاری و ارزی، مغفول ماندن آینده نگری و برنامه ریزی بر اساس روند عرضه و تقاضا در تأمین کالاهای اساسی، عدم امکان رصد دقیق وضعیت کالاهای وارداتی به دلیل عدم اتصال کامل سامانه جامع تجارت و زیرسامانه های آن، عدم یکپارچگی لجستیکی در زنجیره انتقال محموله ها بین بنادر و پسکرانه تا مقصد نهایی بخشی از عوامل تأثیرگذار بر رسوب کالا است.

عوامل رسوب کالا در مرحله اظهار گمرکی رفتار واردکنندگان در واردات کالا بدون ثبت سفارش و یا عدم رعایت ضوابط واردات کالا، زمان بر بودن فرآیند ثبت سفارش (به خصوص برای اخذ مجوزها)، طولانی شدن فرآیند تأمین ارز تخصیص یافته، عدم امکان انتقال مالکیت کالا به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل مشکل رسوب کالا در بنادر هرمزگان در دستور کار دولت

حل مشکل رسوب کالا در بنادر هرمزگان در دستور کار دولت