مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 16:002023-09-09سياسي

گفت و گوی پاشینیان با آیت الله رییسی درباره «تنش های منطقه»


دولت ارمنستان از رایزنی تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور با آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران درباره روابط دوجانبه و «تنش ها در منطقه» خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تنش های مرزی و اتهام زنی متقابل ایروان و باکو به یکدیگر ادامه دارد، نخست وزیر این کشور با رییس جمهور ایران تلفنی گفت و گو کرد.

رسانه های ارمنستانی شامل رادیو عمومی ارمنستان به نقل از دولت ای کشور خبر دادند که نخست وزیر این کشور با رییس جمهور ایران درباره تنش ها در منطقه تلفنی رایزنی کرد.

طبق گزارش ها، مسائل مربوط به اوضاع منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به ویژه به تشدید بحران انسانی در قره باغ کوهستانی در نتیجه بستن غیرقانونی کریدور لاچین، تجمع نیروهای (جمهوری) آذربایجان در اطراف قره باغ کوهستانی و تمایل به افزایش تنش در مرز (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) اشاره شد .

پاشینیان در صحبت با آیت الله رییسی، یک بار دیگر بر تعهد (ارمنستان) به توافقات ششم اکتبر 2022 در پراگ و 14 می 2023 در بروکسل و حصول به رویکردی برای حل همه موضوعات فقط از طرق دیپلماتیک و در یک محیط سازنده تاکید کرد .

نخست وزیر ارمنستان همچنین آمادگی خود را برای رایزنی های فوری با رییس جمهور آذربایجان به منظور کاستن از تنش ها اعلام کرد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت و گوی پاشینیان با آیت الله رییسی درباره «تنش های منطقه»

گفت و گوی پاشینیان با آیت الله رییسی درباره «تنش های منطقه»