مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 15:152023-09-12پزشكي

9 راهکار برای پیشگیری از سرماخوردگی


آنفلوانزا و سرماخوردگی هر دو بیماری های مربوط به سیستم تنفسی هستند و توسط ویروس های مختلفی ایجاد می شوند که واگیردار نیز هستند اما چگونه می توان از ابتلا به این بیماری ها که در فصل سرما بیشتر سبب بیماری زایی می شوند، - جلوگیری کرد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گرچه با شروع فصل سرد، ویروس های سرماخوردگی و آنفلوآنزا، سیستم ایمنی بدن را ضعیف و آسیب پذیر می کنند، اما دنبال کردن برخی عادات سالم در زندگی، نسبت به ابتلا به این بیماری ها مقاومت ایجاد خواهد کرد.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، با دنبال کردن 9 شیوه سالم در سبک زندگی می توان از ابتلا به این بیماری های ویروسی در امان بود که این روش ها شامل موارد زیر است: _ کاهش مصرف قند: شکر مانع توانایی سلول های سفید خون برای از بین بردن ویروس ها و باکتری ها می شود؛ بنابراین پیشگیری از مصرف زیاد قند راهی برای جلوگیری از بیمار شدن است.

_ استنشاق هوای تازه: بسیاری از مردم تصور می کنند با قرارگیری در معرض هوای سرد بیرون از خانه دچار بیماری می شوند و این در حالی است که صرف زمان زیاد در خانه، خاصیت بیمار کنندگی بیشتری دارد.

انجام ورزش های کوتاه و حتی پیاده روی 15 دقیقه ای در طول روز خود راهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیمار شدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 راهکار برای پیشگیری از سرماخوردگی

9 راهکار برای پیشگیری از سرماخوردگی