مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 10:052023-08-29اقتصادي

4 دلیل ناترازی بانک ها از سوی رییس بانک مرکزی اعلام شد


رییس کل بانک مرکزیبا بیان دلایل ناترازی بانک ها گفت: 88 درصد تامین مالی کشور به وسیله شبکه بانکی انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا فرزین، امروز در سی و سومین همایش بانکداری اسلامی گفت: تامین مالی کشور عمدتا بر دوش بانک هاست که 88 درصد توسط بانک ها و 12 درصد توسط بورس و سرمایه گذاری خارجی انجام می شود و حتی تامین مالی دولت هم توسط بانک ها انجام می شود و فشار زیادی بر منابع بانک ها در این زمینه وارد می شود که یکی از عوامل ناترازی بانک ها همین فشار در مورد تامین مالی است.

فرزین گفت: دولت در راستای کنترل تورم، سیاست پولی در پیش گرفته و اجازه اضافه برداشت به بانک ها نمی دهد و اگر دولت بخواهد ناترازی بانک ها را رفع کند، به راحتی با خط اعتباری می تواند رفع کند، اما می خواهد تورم را با کنترل نقدینگی مهار کند.

وی افزود: یکی از مواردی که ناترازی بانک ها را امسال تشدید کرد، مصوبه مجلس مبنی بر انتقال همه منابع دولت به بانک مرکزی بود که این منابع از بانک ها گرفته شد و به ناترازی آنها اضافه کرد.

در این زمینه حدود 300 تا 400 هزار میلیارد تومان پول شرکت های دولتی که در بانک ها بود، به بانک مرکزی منتقل کرد که این البته برای انضباط بخشی لازم است، اما ناترازی بانک ها را تشدید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 دلیل ناترازی بانک ها از سوی رییس بانک مرکزی اعلام شد

4 دلیل ناترازی بانک ها از سوی رییس بانک مرکزی اعلام شد