مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 12:052023-08-26سياسي

دستاوردهای اقتصادی عضویت دائمی ایران در گروه بریکس چیست؟


با روی کار آمدن دولت سیزدهم، موضوع خنثی سازی تحریم مورد توجه قرار گرفت، به طوری که در گام نخست، عضویت در مجموعه کشورهای اوراسیا، سپس عضویت دائم در پیمان شانگهای و این روزها هم شاهد عضویت دائم در پیمان بریکس هستیم.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - قدس نوشت: دکتر یحیی لطفی نیا با اشاره به چشم انداز مثبت اقتصادی گروه بریکس می گوید: براساس آنچه محققان غربی پیش بینی کرده اند اندازه اقتصاد گروه بریکس به زودی بزرگ تر از اقتصاد گروه جی هفت می شود.

به گفته وی، رویکرد کلی این گروه برای مقابله با جهان تک قطبی با محوریت و سردمداری آمریکاست و تمرکزشان بر این است که یک نظم جدید جهانی مبتنی بر احترام به حقوق متقابل و همچنین برپایی عدالت شکل دهند و پیگیری این موارد پس از جنگ روسیه با اوکراین شدت بیشتری گرفته است.

لطفی نیا می گوید: در بُعد اقتصادی مهم ترین هدف بریکس، دلارزدایی از مبادلات تجاری با بهره گیری از ارزهای ملی است و در ادامه ایجاد یک ارز جدید و جایگزین را دنبال می کنند.

  احیای نقش سنتی ایران به عنوان تأمین کننده انرژی این کارشناس تجارت خارجی تأکید می کند: انتظار می رود عضویت دائمی ایران در بریکس به خنثی سازی تحریم ها از طریق تعریف نقش های جدید برای ایران در اقتصاد جهانی و بازآفرینی نقش های سنتی ما به عنوان تأمین کننده انرژی کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاوردهای اقتصادی عضویت دائمی ایران در گروه بریکس چیست؟

دستاوردهای اقتصادی عضویت دائمی ایران در گروه بریکس چیست؟