مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 08:452023-09-12پزشكي

نمونه برداری از دام مشکوک به بیماری هاری در لوداب بویراحمد


مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمونه برداری از یک مورد دام مشکوک به بیماری هاری در منطقه زرتی پشتی گلال بخش لوداب شهرستان بویراحمد انجام شد.

- سید مختار رجایی فر در گفت وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، گفت: با گزارش یک مورد دام مشکوک به هاری از سوی اهالی منطقه و انجام مراقبت غیرفعال بیماری، از دام مذکور با علائم مشکوک به نمونه بیماری هاری نمونه برداری و جهت ردیابی و پایش بیماری به آزمایشگاه دامپزشکی استان ارسال شد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هاری نوعی بیماری ویروسی است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و به سمت اعصاب انتهایی در ماهیچه ها می رود و شروع به تکثیر کرده و انسان و سایر پستانداران خونگرم درگیر بیماری شده و بیمار محکوم به مرگ است.

وی مهم ترین راه پیشگیری از بیماری هاری را تزریق واکسن در انسان و حیوانات دانست و گفت: تلفات دام و خسارت های اقتصادی ناشی از این بیماری که در دام ایجاد می شود به همراه مخاطرات انسانی آن با شیوع این بیماری در منطقه جبران ناپذیر است که با توجه به اقدامات پیشگیرانه از سوی اداره دامپزشکی به میزان قابل توجهی موجب تأمین سلامت جمعیت دامی شهرستان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمونه برداری از دام مشکوک به بیماری هاری در لوداب بویراحمد

نمونه برداری از دام مشکوک به بیماری هاری در لوداب بویراحمد