مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 10:452023-09-02اقتصادي

بازی های غیرمجازی مهارت های دستی و ذهنی کودکان را تقویت می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، بازی ساز شیرازی و دانش آموخته رشته صنایع دستی موفق شده با ترکیب دانش و خلاقیت خود یک اسباب بازی به نام باغ فرش تولید و با ارائه آن رتبه نخست جشنواره فیروزه امسال را کسب کند.

این بازی به گفته حمیده ساعیان بازنمایی و بازشناسی نقوش گبه استان فارس برای کودکان است، بافندگان هنرمند گبه های فارس، نقش های پیرامون خود مانند بز،آهو، خار و گل را به ساده ترین شکل در فرش بافته اند که زیباشناسی خاصی دارد.

وی ادامه داد: این بازی از یک پایه و 11 میله چوبی، 32 کارت و 28 شکل هندسی تشکیل شده است که دار قالی را تداعی می کند و کودکان طرح گبه ها را با اشکال هندسی بر روی این میله های چوبی می بافند.

برگزیده نخست بخش اسباب بازی جشنواره فیروزه درباره بازی ابداعی خود اظهار کرد: سرگرمی باغ فرش با پیشینه فرهنگی، قابلیت های فراوانی برای آموزش کودکان دارد و در هنگام این بازی بخش های مختلف مغز کودک تحریک می شود.

ساعیان عنوان کرد: ترکیب و تواتر، کل نگری و جزیی نگری، منطق ذهنی، ادراک کمی، هماهنگی چشم و دست، توان تلفیق و تفکر فضایی برخی از مهارت هایی است که انجام بازی باغ فرش در تقویت آن موثر است.

این بازی ساز شیرازی با اشاره به مرسوم شدن بازی های آنلاین، مجازی و کامپیوتری در میان کودکان امروز، گفت: اینگونه بازی ها بسیاری از مها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی های غیرمجازی مهارت های دستی و ذهنی کودکان را تقویت می کند

بازی های غیرمجازی مهارت های دستی و ذهنی کودکان را تقویت می کند