مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 16:302023-09-11اقتصادي

گندم کاران؛ بلاتکلیف ترین تولیدکنندگان در 7 ماه گذشته


با مختومه شدن جلسه تجدید نظر قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آتی برخی ازفعالان معتقدند هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم 23هزارتومان و بعضی این عدد را بیش از 20هزارتومان پیش بینی کرده اند.

-    به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، بهمن سال گذشته بود که بنیاد ملی گندم کاران درخواست افزایش قیمت این محصول استراتژیک را به متولیان امر اعلام کرد.

قیمت 32 کالای اساسی از جمله نرخ خرید تضمینی گندم حداکثر تا پایان مرداد از سوی شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی تعیین و ریاست شورا که بر عهده وزیر جهاد کشاورزی است، این قیمت اعلام و ابلاغ می شود.

مناقشه بر سر قیمت کالایی استراتژیکقیمت گندم در سال زراعی 1402-1401 در شهریور 1401 تعیین و به این ترتیب دولت موظف شد هر کیلو گندم را به مبلغ 13 هزار تومان (11 هزار و 500 تومان قیمت پایه گندم، به اضافه هزار و 500 تومان یارانه کشت) خریداری کند.

در ادامه در نیمه دوم سال و به ویژه 3 ماه پایانی سال نرخ دلار در بازار دچار نوسان بسیار شد و این امر خدمات مربوط به گندم کاران را تحت تأثیر قرار داد؛ بنابراین بنیاد ملی گندم کاران بهمن 1401 در خبری غیرمنتظره خواهان افزایش قیمت خرید تضمینی گندم متناسب با نرخ تورم شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گندم کاران؛ بلاتکلیف ترین تولیدکنندگان در 7 ماه گذشته

گندم کاران؛ بلاتکلیف ترین تولیدکنندگان در 7 ماه گذشته