مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 09:352023-08-26اقتصادي

سطح گلخانه های سیستان و بلوچستان به 386 هکتار افزایش یافت


رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف افزایش بهره وری در تولید و استفاده بهینه از منابع آبی با اقدامات مطلوب انجام شده سطح گلخانه های استان به 386 هکتار رسید.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف افزایش بهره وری در تولید و استفاده بهینه از منابع آبی با اقدامات مطلوب انجام شده سطح گلخانه های استان به 386 هکتار رسید.

سید محمدرضا سید حسینی با اشاره به اهمیت گلخانه ها در کشاورزی اظهار کرد: با توجه به چالش کمبود آب، تغییر الگوی کشت ضرورت دارد به طوریکه توسعه سطح زیر کشت گلخانه ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می کند.

وی ادامه داد: هم اکنون سالانه 73 هزار تن انواع محصول نظیر گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه ای، بادمجان، توت فرنگی و سبزیجات برگی در گلخانه های استان تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بهره وری، امکان کاشت و برداشت محصول در تمام فصول، امکان پرورش محصولات خارج از فصل و اقلیم، قابلیت مقابله با تهدیدات و خسارات به خاطر امکان کنترل و اقدامات پیشگیرانه را از مزایای کاشت گلخانه ای در استان ذکر کرد و افزود: گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه ای، بادمجان، توت فرن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح گلخانه های سیستان و بلوچستان به 386 هکتار افزایش یافت

سطح گلخانه های سیستان و بلوچستان به 386 هکتار افزایش یافت