مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 20:152023-09-11سياسي

چند نکته مهم درباره گرد و غبار


با توجه به آنکه این اجلاس در ادامه اجلاس منطقه ای گرد و غبار در سال گذشته و به درخواست و رای گیری نزدیک به اجماع مجمع عمومی به میزبانی ایران برگزار شده است؛ - شهریور ماه جاری مصادف با اجلاس بین المللی مقابله با توفان های ماسه و گرد و غبار در راستای دیپلماسی محیط زیست جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب بند 15 سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری است.

  بر اساس این بند ضروری است که دیپلماسی محیط زیست با تلاش برای ایجاد و تقویت نهادهای منطقه ای برای مقابله با گرد و غبار و آلودگی های آبی تقویت شود.

همچنین با توسعه مناسبات و جلب مشارکت و همکاری های هدفمند و تأثیرگذار دوجانبه، چندجانبه، منطقه ای و بین المللی در زمینه محیط زیست گسترش یابد.

  پدیده گرد و غبار موضوعی فرامرزی است که ناشی از توسعه صنعتی و کشاورزی نابسامان، خشکی زمین ناشی از استفاده بی رویه از منابع آب و نیز تغییر اقلیم، بیابان زایی ناشی از توسعه ناپایدار،جنگ و دیگر مداخلات بشری است.

با توجه به ماهیت فرامرزی این پدیده، راه حل آن نیز نیازمند همکارهای کشورهای درگیر اعم از منشاء و متاثر است.

موضوع با اهمیتی که در اجلاس جاری با حضور نمایندگانی از 50 کشور و 15 نهاد بین المللی امکان تحقق دارد و میزبانی ایران برای این مهم می تواند نشان از پذیرش مرجعیت و توان ایران در مقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نکته مهم درباره گرد و غبار

چند نکته مهم درباره گرد و غبار