مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 08:252023-08-27سياسي

حاج علی اشرف بُشرَوی، بنیان گذار سوگواری محرم بشرویه


حاج علی اشرف بُشرَوی را باید طراح و بنیان گذار مراسم سوگواری محرم بشرویه در قالب کنونی دانست.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ شهر بشرویه بر اساس مدارک مکتوب و در کنار آن شواهد تاریخی ملموس در دوره ایلخانی با عنوان روستایی کوچک متشکل از مهاجران روستا های بالادستی در محل فعلی شکل می گیرد، در دوره تیموری بر اساس مندرجات کتاب منم تیمور جهانگشا به آبادی بزرگی تبدیل می شود که آوازه برک بافی و کرباس بافی آن شهره است.

دوره صفوی را باید مرحله تعالی و انسجام شهری بشرویه نامید چرا که در همه ساخت های اجتماعی، علمی، فرهنگی، اقتصادی، هنری و آیینی شهر، شاهد تحولات گسترده ای با عنوان یک آرمان شهر در این نقطه از خراسان جنوبی هستیم.

  نامداران و بزرگانی در دوره صفوی در بشرویه چشم به جهان می گشایند و به سبب فهم علمی بالا در پایتخت صفویان، شهر اصفهان مورد توجه قرار می گیرند که یکی از این عالمان بلند مرتبه ملاعبدالله است که حاج علی اشرف از نوادگان وی محسوب می شود.

  حاج علی اشرف در سده دوازدهم هجری قمری در شهر بشرویه دیده به جهان گشود و پیوند نسبی او با بزرگان علمی بشرویه در حیات علمی و دینی وی تأثیر عمیقی گذاشت.

خوشبختانه کتابت کتب، نسخ و قباله های زیادی با اولویت خط ثلث از حاج علی اشرف، محمد نصیر فرزند حاج علی اشرف و محمدرفیع نوه حاج علی اشر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاج علی اشرف بُشرَوی، بنیان گذار سوگواری محرم بشرویه

حاج علی اشرف بُشرَوی، بنیان گذار سوگواری محرم بشرویه