مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 14:002023-09-19بين الملل

پکن: آمریکا باید همزیستی مسالمت آمیز را یاد بگیرد


رییس جمهور چین با بیان اینکه واشنگتن و پکن باید به همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر برسند، تلویحاً بر لزوم کاهش تنش بین دو کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شی جین پینگ رییس جمهور چین امروز (سه شنبه) گفت که دولت های واشنگتن و پکن باید به خاطر جهان هم که شده، همزیستی مسالمت آمیز را یاد بگیرند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ،  شی در پاسخ به نامه دو خلبان شاخص سابق نیروی هوایی آمریکا، با بیان اینکه واشنگتن و پکن حتما باید به همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر برسند، تلویحا بر لزوم کاهش تنش بین دو کشور تاکید کرد.

رییس جمهور چین با اشاره به دوران حضور دو خلبان مذکور در ارتش چین برای جنگ با ژاپن در زمان جنگ جهانی دوم، توضیح داد: مردم چین و آمریکا در نبرد خود با ژاپن، دشمن مشترکی داشتند و دوستی عمیقی برقرار کردند .

شی در این نامه تصریح کرد: با نگاه به آینده، چین و آمریکا به عنوان دو کشور بزرگ، مسئولیت های مهمتری برای صلح، ثبات و توسعه جهانی بر عهده دارند.

لازم است که دو کشور به احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد دست یابند .

رویترز درباره این نظرات رییس جمهور چین نوشت: درخواست او برای برقراری روابط باثبات و صلح آمیز با آمریکا، در ادامه مجموعه ای از نشست ها و گفتگوها بین مقامات واشنگتن و پکن در ماه های اخیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: آمریکا باید همزیستی مسالمت آمیز را یاد بگیرد

پکن: آمریکا باید همزیستی مسالمت آمیز را یاد بگیرد