مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 12:002023-09-17اقتصادي

حال دریای خزر بحرانی است / تهران و مسکو آستین ها را بالا می زنند؟


در کنار افزایش دمای هوا و کاهش بارندگی سالانه در منطقه، در صورت عدم رسیدگی مناسب به اثرات مربوط به صنایع ایران و روسیه، عواقب آن می تواند برای دریای خزر که افق آن با سکوهای نفتی و گازی و شناورهای ماهیگیری پر شده است، - خطرات زیست محیطی در دریای خزر و اطراف آن/ منبع: برنامه محیط زیست سازمان ملل انگشت اتهام رودخانه ولگا با 3700 کیلومتر طول، طولانی ترین رودخانه اروپا است که از شمال مسکو تا جنوب شرقی روسیه می گذرد و دلتای آن به دریای خزر ختم می شود.

رود ولگا همچنین به عنوان یکی از منابع اصلی آلودگی دریای خزر در کنار فعالیت های حفاری نفت شناخته شده است، چرا که از تعدادی از مناطق صنعتی و کشاورزی می گذرد و مجموعه ای از آلاینده ها را در مسیر خود جمع می کند.

بر اساس مطالعه ای که در مجله علمی مدیریت ساحل منتشر شد، این آلاینده ها عبارتند از هیدروکربن های نفتی، فنل ها، سورفکتانت ها و آفت کش های آلی کلر و غیره است که عمدتاً از رودخانه هایی که از روسیه سرچشمه می گیرند یا از روسیه می گذرند، ناشی می شود .

علاوه بر این، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد تغییر جریان آب رود ولگا تأثیر مستقیمی بر سطح آب در [دریای خزر] و نواحی ساحلی آن داشته است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال دریای خزر بحرانی است / تهران و مسکو آستین ها را بالا می زنند؟

حال دریای خزر بحرانی است / تهران و مسکو آستین ها را بالا می زنند؟