مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 شهریور 1402 ساعت 16:502023-09-15بين الملل

تفاوت ها و تمایزهای دو نشست گروه 20 و بریکس


مواضع اعضا در نشست بریکس بیان گر اجماعی سراسری میان آنها در خصوص رفع بحران های اقتصادی و تبعیض ها در نظام بین الملل بود، در مقابل؛ نشست گروه 20 نه تنها با اجماع و هم گرایی همراه نبود بلکه از همان ابتدا رسما اختلافات علنی شد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: نشست سران گروه 20 شامل اتحادیه اروپا، آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلستان و ایالات متحده آمریکا، هفته گذشته در دهلی نو برگزار شد.

پیش از آن نیز در آفریقای جنوبی نشست گروه بریکس شامل هند، آفریقای جنوبی، روسیه، چین و برزیل در کنار نمایندگانی از ده ها کشور برگزار شده بود.

بررسی متن و حاشیه این دو نشست، ابعاد جدیدی از نظم نوین جهانی را آشکار می سازد: نخست؛ مواضع و عملکرد اعضا در نشست بریکس بیان گر اجماعی سراسری میان آنها در خصوص رفع بحران های اقتصادی و تبعیض ها در نظام بین الملل، هم گرایی و توسعه روابط دو و چندجانبه و گسترش دامنه این هم گرایی به سایر کشورها بود.

در مقابل؛ نشست گروه 20 نه تنها با اجماع و هم گرایی همراه نبود بلکه از همان ابتدا رسما اختلافات و به نتیجه نرسیدن اهداف نشست اعلام شد، چنانچه چارلز میشل رییس شورای اروپا در آستانه آغاز ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت ها و تمایزهای دو نشست گروه 20 و بریکس

تفاوت ها و تمایزهای دو نشست گروه 20 و بریکس