مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 15:252023-08-24اقتصادي

بانک مرکزی این واردکنندگان را نقره داغ کرد


بانک مرکزی در بخش نامه ای جدید واردکنندگانی که کالای اساسی را با نرخ 28 هزار و 500 تومان وارد می کنند، اما تخلف قیمت گذاری دارند را نقره داغ کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اکوایران؛ در بخشنامه ارزی جدید بانک مرکزی به واردکنندگان کالاهای اساسی اعلام شده، واردکنندگانی که با ارز 28500 تومانی اقدام به واردات کالا می کنند، در صورت تخلف از قیمت گذاری مشمول قانون جدید خواهند شد و کالای وارداتی آنها با نرخ بازار مبادله تسویه خواهد شد.

مدیریت مطالعات و مقررات ارزی بانک مرکزی در بخشنامه ای به امور بین الملل بانک های مختلف اعلام کرد، پیرو بخشنامه مصوب اسفند سال گذشته، موضوع دستورالعمل اعطای تسهیلات ارزی از محل منابع بانک ها تا سقف شصت (60) میلیون دلار برای اشخاص حقوقی صرفا جهت واردات کالاهای اساسی از خارج کشور به مقصد سرزمین اصلی ، بدین وسیله تبصره ای جدید به بند (7) دستورالعمل مصوب در سال گذشته اضافه می شود.

در تبصرفه الحاقی به بخشنامه سال گذشته آمده، در صورت ارائه تاییدیه از سوی معاون ذیربط وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه کالاهای ثبت سفارش شده بهره مند از تسهیلات فوق تماما بر پایه نرخ حداکثر 285000 ریال به ازای هر دلار یا معادل آن قیمت گذاری و به مصرف کننده نهایی توزیع شده باشد، تامین ارز بابت بازپرداخت تسهیلات یادشده (اعم از اصل، سود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی این واردکنندگان را نقره داغ کرد

بانک مرکزی این واردکنندگان را نقره داغ کرد