مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 11:252023-09-02بين الملل

پایان 12 سال انتظار برای تکمیل راه آهن ایران-کربلا -سوریه


شلمچه در سال 90 انتظار می رفت دولت های یازدهم و دوازدهم نسبت به تکمیل حلقه مفقوده 32 کیلومتری راه آهن ایران-کربلا بین شلمچه تا بصره اقدام کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بالاخره پس از سال ها و با اهتمام دولت سیزدهم، ساخت خط آهن شلمچه-بصره به عنوان حلقه مفقوده راه آهن ایران-کربلا آغاز شد، این خط ریلی در ادامه به دریای مدیترانه و بندر لاذقیه در سوریه متصل است.

راه آهن شلمچه-بصره کلا در خاک عراق و 32 کیلومتر طول دارد، همچنین  یک پل بازشونده بر روی اروندرود (پل ریلی بازشو به طول 800 متر) در این مسیر ریلی ساخته خواهد شد.

* کم کاری دولت قبل در تکمیل خط آهن شلمچه-بصره اتصال راه آهن خرمشهر به شلمچه به طول 17 کیلومتر در سال 90 به بهره­ برداری رسید و ادامه آن تا شهر بصره به طول 32 کیلومتر در خاک عراق باقی مانده بود که انتظار می رفت دولت های یازدهم و دوازدهم نسبت به تکمیل این خط ریلی اقدام کنند اما اهتمام و دغدغده ای برای تکمیل این 32 کیلومتر باقی مانده وجود نداشت، البته در این میان نباید از عدم همکاری دولت های سابق عراق برای تکمیل این خط ریلی نیز غافل بود.

  خط آهن شلمچه-بصره به عنوان کم هزینه ترین مسیر ریلی اتصال ایران به عراق، علاوه بر منافع مالی و اقتصادی برای هر دو کشور، سبب تسهیل سفر زائران اربعین حسینی به کربلا می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان 12 سال انتظار برای تکمیل راه آهن ایران-کربلا -سوریه

پایان 12 سال انتظار برای تکمیل راه آهن ایران-کربلا -سوریه