مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 16:552023-08-25اقتصادي

بانک مرکزی لبنان: کسری بودجه دولت را با وام جبران نمی کنیم


سرپرست جدید بانک مرکزی لبنان گفت که این بانک هیچ کسری بودجه ای را با اعطای وام به دولت، چه به دلار و چه لیره، پوشش نخواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الاخبار، وسیم منصوری، سرپرست بانک مرکزی لبنان دیروز پنجشنبه در نشست خبری تاکید کرد که این بانک کسری بودجه دولت لبنان را با اعطای وام به دولت چه با دلار و چه با لیره پوشش نخواهد داد و برای این کار، لیره ای چاپ نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حقوق ماه آگوست بخش دولتی لبنان به دلار آمریکا با نرخ برابر با 85 هزار و 500 لیره لبنان پرداخت می شود، گفت: بر سر تأمین نیازهای ارتش و نیروهای امنیتی توافق شده است؛ بدون اینکه به ذخایر بانک دو لیبان (بانک مرکزی لبنان) و به ارزهای خارجی لطمه ای وارد شود.

منصوری گفت: پیش نویس بودجه سال 2023 شامل کسری 46 تریلیون لیره ای یا بیش از 24 درصدی بودجه دولت است.

وی تاکید کرد: با نخست وزیر و وزیر دارایی لبنان توافق شده که در این مرحله حساس، ثبات پولی در اولویت باشد، بنابراین گام بعدی مربوط به این مرحله، پرداخت حقوق بخش دولتی است و پول مورد نیاز برای این کار حدود هفت تریلیون لیره است و در صورت پرداخت حقوق ها به لیر لبنان با توجه به عدم وجود قوانین اصلاحی مورد نیاز و تدابیر دولت، بر نرخ ارز فشار وارد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی لبنان: کسری بودجه دولت را با وام جبران نمی کنیم

بانک مرکزی لبنان: کسری بودجه دولت را با وام جبران نمی کنیم