مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 11:352023-08-25اقتصادي

احیای بازار صادراتی فرش دستبافت ایرانی


سرپرست سازمان توسعه تجارت ابراز امیدواری کرد که این سازمان بتواند حداقل 50 تا 100 میلیون دلار به صادرات فرش دستباف ایرانی در بازه قابل قبولی اضافه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی ضیغمی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در حوزه فرش دستباف اقدامات مطلوبی صورت گرفته، گفت: تلاش می شود بخشی از این مشکلات این حوزه با بهره گیری از ظرفیت نهادهایی مانند سازمان توسعه تجارت ایران رفع شود.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در صادرات این حوزه شروع شده، اضافه کرد: تمرکز برای جذب بازار خارجی فرش دستبافت ایرانی کشورهای شرق آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی است.

وی در خصوص رفع مشکلات ارزی کالاهایی مانند فرش بیان کرد: این بخش نیاز به حمایت دولت دارد به خصوص در بحث بازگشت ارز که در قانون قبلی ما درخواست کردیم که یک سال به سه سال افزایش پیدا کند و اگر این اتفاق بیافتد در بحث بازگشت در حوزه فرش تسهیل فراهم شده که با بازگشت شمش طلا و در حوزه ارز توافقی عملاً دیگر آن مشکل را نرخ ارز نخواهیم داشت.

ضیغمی، با اشاره به برگزاری نمایشگاه های مختلف در حوزه فرش یادآور شد: یک نمایشگاه مشترک با میراث فرهنگی در نظر داریم که از متخصصان و تأثیرگذاران جهان در این نمایشگاه تخصصی دعوت به عمل می آوریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای بازار صادراتی فرش دستبافت ایرانی

احیای بازار صادراتی فرش دستبافت ایرانی