مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 15:362023-09-02اقتصادي

خسارت 2 هزار میلیارد تومانی سرما به باغات بادام چهارمحال و بختیاری


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: سرمای هوا سالانه 2 تا سه هزار میلیارد تومان به باغات بادام استان خسارت وارد می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از دهه 70 توسعه باغات بادام استان کلید خورد و هم اکنون باغاتی که در انتهای عمر اقتصادی خود هستند باید با ارقام جدید اصلاح و جایگزین شوند که دچار خسارت سرمازدگی نشوند.

وی افزود: در این راستا از سال های قبل وضعیت ثمردهی 60 رقم تجاری و ژنوتیپ های اُمیدبخش بادام در طرح مقایسه و بررسی سازگاری این ارقام در چهارمحال و بختیاری مورد برسی قرار گرفت.

برزگر اضافه کرد: همچنین توسعه بذور اصلاح شده از ارقام جدید در سطح پرورشی در مراکز و ایستگاه های تحقیقاتی استان در حال انجام است.

وی بیان کرد: یکی از راهکارهای مقابله با تنش های محیطی از جمله سرمازدگی که در استان ما به عنوان یک مشکل اصلی به شمار می آید معرفی ارقام مناسب برای مقابله با این تنش است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سطح باغات بادام استان 17 هزار هکتار است که در شرایط مناسب بین 23 تا 24 هزار باردهی دارد.

وی افزود: هم اکنون 60 درصد از باغات بادام استان به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی نیازمند اصلاح و نوسازی هستند از این رو درصدد هستیم این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 2 هزار میلیارد تومانی سرما به باغات بادام چهارمحال و بختیاری

خسارت 2 هزار میلیارد تومانی سرما به باغات بادام چهارمحال و بختیاری