مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 13:402023-09-05اقتصادي

ارزش ذخایر معدنی هرمزگان 160 درصد افزایش یافت


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ذخیره قطعی معادن کشف شده در استان طی سال جاری تاکنون به حدود 39 میلیون تُن رسیده که در همسنجی با پارسال 160 درصد افزایش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، خلیل قاسمی بیان داشت: همچنین تا پایان مردادماه امسال، 26 فقره گواهی کشف معادن در هرمزگان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که هشت فقره بوده، رشد 225 درصدی را نشان می دهد.

باتوجه به نمودار آماری، استان هرمزگان در پنج ماهه امسال رتبه نخست کشوری در زمینه صدور گواهی کشف معدن را کسب کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: سال گذشته نیز 74 میلیون تن ذخیره معدنی جدید در نقاط مختلف استان کشف شد که برای اکتشاف این معادن افزون بر 49 میلیارد ریال هزینه شده است.

قاسمی به کمبود نیروی کارشناسی در حوزه اکتشاف، نظارت و بهره برداری معادن استان اشاره کرد و یادآورشد: هم اکنون مجوز اکتشافی و معدنی 135 فقره پرونه اکتشاف، 264 فقره پروانه بهره ه برداری معدن و یبش از 100 فقره برداشت معادن با تنوع 21 نوع ماده معدنی در سطح استان صادر شده که برای انجام این امور، به کارگیری نیروها در قالب طرح پی جویی معادن پیشنهاد می شود.

وی گفت: باتوجه به گستردگی حوزه معادن هرمزگان از مرکز گرفته تا شرق و غرب استان برای مدیریت و پایش سامانه های الکترونیکی مختل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش ذخایر معدنی هرمزگان 160 درصد افزایش یافت

ارزش ذخایر معدنی هرمزگان 160 درصد افزایش یافت