مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 09:302023-09-12سياسي

مشارکت محققان در تدوین استانداردهای ملی در 10 حوزه فناوری نانو


ستاد نانو برای تدوین استانداردها در 10 حوزه اولویت دار فناوری نانو از محققان دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد با حداقل 3 سال تجربه کاری دعوت به همکاری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ستاد نانو، استاندارد و استانداردسازی، یکی از ارکان پیشرفت علم و فناوری خصوصا در مورد فناوری های جدید و نوظهور همچون فناوری نانو بوده که نیازمند تدوین و پیاده سازی استانداردهای جدیدی است تا به کمک آنها بتوان از یک سو شالوده استواری را برای توسعه صنعت و اقتصاد این فناوری فراهم ساخت و از سوی دیگر توسعه پایدار آن را تضمین کرد.

مواردی مانند روش های قابل اتکا برای مشخصه یابی نانومواد و اندازه گیری خواص و کارآیی محصولات فناوری نانو، سنجش و ارزیابی ایمنی نانومواد و محصولات فناوری نانو، از جمله چالش های مهم پیش روی توسعه پایدار فناوری نانو هستند که لازمه غلبه بر آنها، تدوین و پیاده سازی استانداردهای کاربردی برای نانومواد و محصولات فناوری نانو است.

یکی از برنامه های ستاد نانو کمک به تدوین استانداردهای ملی در حوزه فناوری نانو است.

این ستاد با استفاده از توان ملی و ظرفیت متخصصین، اساتید و فناوران داخل کشور تا کنون توانسته است 158 استاندارد ملی را تدوین کند، این استانداردها در رابطه با موضوعاتی مانند نانوذرات، نانوحسگرها، نانوپوشش های سخت، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت محققان در تدوین استانداردهای ملی در 10 حوزه فناوری نانو

مشارکت محققان در تدوین استانداردهای ملی در 10 حوزه فناوری نانو