مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 18:452023-09-06اقتصادي

هند بزرگترین خریدار نفت روسیه ماند


طبق اظهارات معامله گران، داده های LSEG و محاسبات رویترز، هند با وجود افزایش بی سابقه قیمت نفت اورال روسیه، همچنان خریدار اصلی این گرید نفتی در ماه اوت ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پالایشگاه های هند در اوت اعلام کردند که تخفیف قیمت نفت اورال نسبت به نفت برنت، بسیار کاهش یافته و آنها را واداشته است تا خرید این نفت را در سپتامبر کاهش دهند.

تخفیف برای بارگیری نفت اورال در ماه اوت، به پنج دلار در هر بشکه کاهش یافت که پایین ترین تخفیف از زمان وضع تحریم های اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه بود.

اتحادیه اروپا، گروه هفت و استرالیا در دسامبر گذشته به تلافی جنگ مسکو در اوکراین، سقف قیمت 60 دلار در هر بشکه را برای صادرات نفت روسیه از طریق دریا تعیین کردند.

افزایش قیمت نفت اورال، به دلیل تصمیم روسیه برای کاهش صادرات نفت به میزان 500 هزار بشکه در روز در اوت بود که در راستای همکاری با اوپک پلاس برای متوازن کردن بازارهای نفت، به اجرا درآمد.

روسیه متعهد شده است صادرات نفت خود را تا پایان سال 2023، به میزان 300 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

وابستگی بالای روسیه به هند به عنوان خرید اصلی نفت این کشور، ماه جاری نگرانی هایی را در میان شرکت های نفتی روسی ایجاد کرد، زیرا رشد پیش بینی شده بارگیری نفت از بنادر پریمورسک، اوست لوگا و نووروسیسک در سپتامبر، با کاهش تقاضای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هند بزرگترین خریدار نفت روسیه ماند

هند بزرگترین خریدار نفت روسیه ماند