مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 15:502023-08-29بين الملل

همکاری های دوجانبه قرقیزستان و کره جنوبی تقویت می شود


در دیدار مقامات ارشد قرقیزستان و کره جنوبی در «بیشکک» در مورد اجرای پروژه های عمرانی در حال اجرا و چشم انداز همکاری در زمینه های جدید بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، آیبک مولدوگازیف معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان با کانگ جو هونگ مدیرکل بخش برنامه ریزی برای همکاری های توسعه دفتر هماهنگی سیاست های دولتی وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیشکک دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در مورد اجرای پروژه های عمرانی در حال اجرا و چشم انداز همکاری در زمینه های جدید بحث و تبادل نظر کردند.

با توجه به گنجاندن قرقیزستان در فهرست اولویت کشورهای دریافت کننده کمک های رسمی توسعه، از طرف کره دعوت شد تا تعدادی از پروژه های کمک مالی مهم اجتماعی-اقتصادی را برای سال های 2024-2025 در زمینه هایی مانند مدیریت دولتی، کشاورزی، دیجیتالی سازی، مراقبت های بهداشتی و توسعه منطقه ای در نظر بگیرد.

همچنین در این دیدار تاکید شد که از زمان افتتاح دفتر KOICA در بیشکک در سال 2015، تعدادی پروژه در بخش مدیریت الکترونیک، کشاورزی و همچنین پروژه ایجاد یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه مدیریت زمین در این کشور اجرا شده است.

طرف قرقیزستان به کمک های بلاعوض ارائه شده توسط KOICA اشاره کرد که در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت دولتی، آموزش، مراقبت های به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری های دوجانبه قرقیزستان و کره جنوبی تقویت می شود

همکاری های دوجانبه قرقیزستان و کره جنوبی تقویت می شود