مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 13:152023-08-31اقتصادي

بیشترین مصرف آفت کش در برنج و مرکبات است


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بیشترین مصرف آفت کش در برنج و بعد در مرکبات است، گفت: با همکاری 46 کشاورز در شهرستان ها حدود 100 هکتار بدون مصرف آفتکش کشت برنج انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، فرید بیگی بعدازظهر امروز در جلسه ارتقاء سلامت محصول برنج با استفاده از روش مدیریت تلفیقی محصول (icm) اظهار کرد: کارهای تحقیقاتی در این زمینه انجام شد و آمار سموم در استان نشان می دهد از 5 هزار تن سم مصرفی، 3 هزار تن مربوط به برنج است.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف آفتکش در برنج و بعد در مرکبات است، گفت: با همکاری 46 کشاورز در شهرستان ها حدود 100 هکتار بدون مصرف آفتکش کشت برنج انجام شد که در کشت دوم حدود 40 هکتار در مرحله اجرا قرار دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: با تله نوری در مزارع برنج بیش از هزار پروانه شکار شد و با این روش ساده نیاز به آفتکش نخواهد بود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تامین نهاده های مرتبط با کنترل غیرشیمیایی، تسهیل در همکاری با سایر ارگان ها از جمله پیشنهادات در روش مدیریت تلفیقی محصول (icm) است.

بیگی اظهار کرد: در آفتکش ها حساسیت خاصی داریم و در مازندران 5 هزار تن مصرف رسمی آفتکش داریم که 3 هزار تن بر روی برنج مصرف و یک هزار و 400 تن بر روی مرکبات مصرف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین مصرف آفت کش در برنج و مرکبات است

بیشترین مصرف آفت کش در برنج و مرکبات است