مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 11:352023-08-24اقتصادي

مراتب ارزیابی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» در حال انجام است


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: مراتب ارزیابی و مراحل بازبینی مستندات پرونده «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» توسط ارزیابی یونسکو به خوبی در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محسن معصوم علیزاده پیش از ظهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ثبت میراث فرهنگی و مزایای گردشگری ثبت یک اثر در فهرست میراث جهانی سبب می شود علاوه بر محافظت و نگهداری و معرفی ارزش های آن به جهانیان به عنوان هدف اصلی، نوعی معرفی جهانی برای مقصد محسوب شود که به واسطه آن فعالیت های گردشگری در محوطه نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه هگمتانه و مرکز تاریخی همدان نشان دهنده میراث و تمدن ماست و باید جهانی شود بیان کرد: با توجه به اینکه تا 10 سال آینده پرونده های ثبت جهانی ایران مشخص شده است، آثار ارزشمندی در کشور برای قرار گرفتن در فهرست جهانی داریم که قله دماوند یکی از آن هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه آثار دیگر بر اساس اولویت مشخص شده اند با این اوصاف هگمتانه نباید شانس امسال را از دست دهد خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت ها و پیگیری مقام ارشد استان، شهردار و اعضای شورای شهر و نیز تمام مدیران کل، مسئولان و دستگاه های متولی در راستای ثبت جهانی همدان کارها به خوبی پیش رفته و از تلاش، همکاری،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراتب ارزیابی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» در حال انجام است

مراتب ارزیابی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» در حال انجام است