مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 شهریور 1402 ساعت 13:552023-09-15بين الملل

امارات: دیگر حرفمان در اسراییل خریدار ندارد


سفیر ابوظبی در واشنگتن گفت که امارات دیگر توانایی تأثیرگذاری بر رژیم صهیونیستی در حوزه توقف شهرک سازی ها و الحاق کرانه باختری را ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یوسف العتیبه سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن، در نشستی به مناسبت سومین ساگرد امضای توافق سازش با رژیم اشغالگر قدس، گفت که امارات نمی تواند جلوی گسترش شهرک سازی را بگیرد.

به نوشته وبگاه خبری الخلیج آنلاین، یکی از بندهای اصلی توافق عادی سازی، توقف طرح الحاق کرانه باختری به اسراییل بود و صهیونیست ها قول داده بودند که در ازای عادی سازی، این طرح را متوقف کنند.

یوسف العتیبه در سخنان خود گفت که توافق مذکور موقتی و برای سه سال بود.

او افزود: توافق ما در خصوص عادی سازی مقابل توقف الحاق کرانه باختری در یک بازه زمانی محدود و سه ساله بود؛ اکنون هم آن مقدار نفوذی که در هنگام امضای توافق داشتیم را دیگر نداریم .

سفیر امارات سپس سعی کرد مسئولیت حمایت از فلسطینی ها را به طور ضمنی به دوش عربستان سعودی بیاندازد؛ او گفت: شرایط واقعا سخت است و معتقدم که مسئولیت الان بر گردن کشورهایی است که در آینده نزدیک به روند عادی سازی می پیوندند .

  او سپس با اذعان ضمنی به بی فایده بودن توافق با اسراییل برای فلسطینی ها گفت که توافقات سازش صرفا برای راه حل دو دولتی زمان خرید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امارات: دیگر حرفمان در اسراییل خریدار ندارد

امارات: دیگر حرفمان در اسراییل خریدار ندارد